Organiseer je een evenement met workshops voor zelfstandigen? Of zoek je voor jouw opleiding een gastdocent over ondernemerschap? 

In de workshop 'Focus op je Focus' leren jouw deelnemers of studenten waarom een focus kiezen in hun werk leidt tot meer verdienen en leukere klanten en opdrachten. 

Ik heb de workshop eerder al gegeven bij de beroepsverenigingen FreeLancers Associatie (FLA) en TekstNet, en bij Your Wedding Photos.

fotografendiedezeworkshopvolgden

Mijn workshop is bij uitstek geschikt voor mensen met een scheppend beroep, zoals journalisten, tekstschrijvers, grafisch ontwerpers, fotografen, bloggers en vloggers, en andere mensen die hun creativiteit in hun werk inzetten.

Mijn workshop is beschikbaar in een variant van anderhalf uur en één van vier uur en heeft vorige deelnemers de volgende resultaten opgeleverd:

Duidelijkheid

Over welke kant jouw deelnemers op willen als ondernemer. Over wat voor hen de eerstvolgende stappen zijn die echt belangrijk zijn om daarin verder te kunnen komen. Over de klanten die ze willen aantrekken of de rol die ze willen spelen in hun bedrijf. Over niet méér doen maar minder!

Klanten

Als puzzelstukken over wat je deelnemers wel en niet willen op hun plek vallen, kunnen je deelnemers in al hun marketing & acquisitie ook veel gerichter te werk gaan. Daardoor bereikt hun marketing ook meer mensen die net naar je deelnemer op zoek waren.

Concrete acties

Soms komen je deelnemers tijdenlang niet verder met plannen, simpelweg omdat ze geen goed idee hebben van het hoe. Hoe bereiken je deelnemers hun doelgroep? Hoe pakken ze het uitbreiden van hun netwerk aan? Hoe komt het dat mensen niet op hun diensten af komen, ook als zij zelf zien dat mensen hun diensten goed zouden kunnen gebruiken?
Soms ook, komen je deelnemers in hun eentje maar moeilijk op gang ... een workshop kan net het duwtje in de rug zijn, dat maakt dat je deelnemers eindelijk in beweging komen.

 

Vraag mijn PDF aan met daarin alle informatie

Dit verplicht je nog tot niks.

Naam
Naam
Voor- en achternaam van jou als contactpersoon, naam van je vereniging of netwerk

Dit is waarom YourWeddingPhotos me steeds terugvraagt voor de workshop

 Dit is Peter Lammers.

Dit is Peter Lammers.

Bij mijn weekendworkshop Bruidsfotografie huur ik Miranda steeds in om mijn deelnemers kennis te laten maken met het ontwikkelen van een focus in je werk als bruidsfotograaf. Op een enthousiaste en toegankelijke wijze vertelt Miranda over het belang van een focus en ze licht dit toe met een aantal heel praktische oefeningen. Een schot in de roos wat mij betreft. Na haar workshop praten we nog lang na over focus en wat dat voor een ieder betekent. Mijn deelnemers hebben nog lang niet allemaal een focus, maar zijn nadien wel in staat om deze voor hun eigen onderneming te gaan invullen.
— Peter Lammers, bruidsfotograaf

Reacties van deelnemers

"Top workshop, erg veel opgestoken en de goede raad omgezet in een plan, dat ondertussen zo goed als uitgerold is. De week na de workshop heb ik een nieuwe domeinnaam aangekocht en ben ik gestart met een nieuwe website die nu drie weken online is. Er zijn al twee aanvragen uit gekomen waarover ik nu aan het onderhandelen ben."
- Fotograaf Rudy Moons

"Kort na de workshop had ik twee kennismakingsgesprekken met bruidsparen gepland staan. Mede dankzij het geleerde tijdens de workshop heb ik beide paren definitief kunnen vastleggen, nog voor ik de deur uit liep!"
- Bruidsfotograaf Monique Martens

"Ik vond het een leuke, interactieve sessie met een heldere boodschap."

"Ik merk dat ik steeds vaker, niet alleen binnen de fotografie maar ook wat betreft mijn studie, nadenk over of dingen passen binnen wat ik wil bereiken. Het woord focus is vaker dan ooit aan de orde geweest, haha."

"Voor de workshop fotografeerde ik ook allerlei feestjes. Ik ben hier nu vanaf gestapt. Ik heb ontdekt dat dit niet mijn ding is en ik hier ook niet mee gepercipieerd wil worden."

"Ik merk dat de workshop me ervan bewust heeft gemaakt dat het heel belangrijk is om mijn waarden goed helder te krijgen en van mijzelf uit te gaan. Ik ging bij het maken van offertes/ invulling geven aan opdrachten van de klant uit of van wat gebruikelijk is, en dan verlies ik soms een beetje mijzelf. De laatste maand ben ik meer uitgegaan van wat ik te bieden heb. Dat is nog een zoektocht, maar het wordt langzamerhand wel duidelijker
Ook een vraag die ik kreeg voor een shoot heb ik afgeslagen, omdat als ik het wil doen in mijn stijl, dan gaat dit meer tijd kosten. Daar was geen geld voor."

"Alleen al het nadenken over de vragen die je vooraf mailt, is zinvol."