Wat te doen als er geen licht brandt aan het eind van je funnel?

Simpel.

Stop ermee.

Doe weg die funnel.

 

Met een funnel tover je belangstellenden automagisch om in klanten

En het is supermakkelijk! Dat is hoe business coaches deze oplossing aan je presenteren:

Tel uit je winst

 

Laten we wel wezen: dat klinkt heerlijk

Je maakt één keer een weggever. Je koppelt er wat e-mails aan vast die bestaan uit een flinke dot begrip voor je klant, een snufje tips en een uitsmijter van een aanbod. Je automatiseert de boel. En hop! Terwijl jij tomaten staat te plukken in je volksmoestuin, stromen je klanten binnen.

Zo gelukkig ben je niet meer geweest sinds je thuiskwam van de alpaca-boerderij en ontdekte dat je partner er één als knuffel voor je had gekocht.

 

Maar je kan er de plank mee mis slaan

Dat gebeurt wanneer je klant zich schaamt voor haar probleem. Denk aan ondernemers die kampen met het bedriegerssyndroom. Of als je je richt op vrouwen van midden dertig die nog nooit een orgasme hebben gehad. Of als je mensen opvangt die op hun werk zijn gepest door collega’s. 

Deze klant is niet klaar voor je verleidingstrechter die haar aan de arm trekt en zegt: kom nou, boek vandaag nog een afspraak, je krijgt er geen spijt van, laat deze kans niet liggen, huphup.

Je klant durft niet

Sterker nog, waarschijnlijk is ze vanwege haar gêne niet eens op zoek naar hulp.

Haar belangstelling wek je pas, als je steeds opnieuw laat zien dat er niks voor je klant is om zich voor te schamen. Waar ze mee rondloopt komt vaker voor, ze is niet de enige. Je legt haar uit waar het door kan komen. En dat, als ze wil, ze er wat aan kan doen. Wanneer zij er klaar voor is, geen druk. En dan hoeft ze het niet alleen te doen: jij bent er voor haar om haar onderweg zorgvuldig te begeleiden.

Deze klant wil zich vooral veilig voelen. Die wil 100% zekerheid dat ze je kan vertrouwen. Zeg nou zelf, dat zou jij in haar plaats óók willen.

 

Werk je met kwetsbare mensen, dan is er geen korte route

Het kan rustig 2 jaar duren, voor je praktijk begint te lopen. Vertrouwen opbouwen kost nu eenmaal tijd.

 

Maar elk nadeel heb z’n voordeel

Want de klant die dan bij je aanklopt, is er klaar voor. Die wil met jou dat proces aan.

Meer lezen?

👉 Mijn wekelijkse MotivatieMails moedigen je aan vanaf de zijlijn. Geen funnel. Gewoon nuttig leesvoer.