Je wil graag voor jezelf werken. En je hebt een idee van wat je wilt gaan doen. Hiep hiep en veel taart! Nu nog uitzoeken hoe je daarmee genoeg gaat verdienen.

  • Hoe kom je aan klanten?

  • Hoe bepaal je jouw prijzen?

  • Wat zet je op je website?

  • Wat doe je met en op social media?

  • En ook: wat als je opziet tegen marketing en acquisitie? Wat te doen als je je geen geboren verkoper voelt?

Deze zaken zijn al spannend genoeg, maar sommige starters ervaren zelfs nog extra druk. Misschien heb je een partner die je steunt, maar die het liefst ook gisteren van je wil weten: ga je het redden als ondernemer? Misschien heb je vrienden of familie die je overladen met allemaal goedbedoelde en tegenstrijdige adviezen.

Misschien zijn er dagen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Je eigen bedrijf de Baas - Als je begint met ondernemen, komt er veel op je af. Zoveel, dat je het soms allemaal even niet meer ziet zitten.   In het coachingstraject ‘Je Eigen Bedrijf de Baas’ van ZinVol nemen we stap voor stap door wat erbij komt kijken als je met werken voor jezelf genoeg wilt verdienen met werk dat je leuk vindt.   Foto: Valerie Ardini.

Je eigen bedrijf de Baas - Als je begint met ondernemen, komt er veel op je af. Zoveel, dat je het soms allemaal even niet meer ziet zitten.

In het coachingstraject ‘Je Eigen Bedrijf de Baas’ van ZinVol nemen we stap voor stap door wat erbij komt kijken als je met werken voor jezelf genoeg wilt verdienen met werk dat je leuk vindt.

Foto: Valerie Ardini.


Laten we daar wat aan doen

In het traject ‘Je Eigen Bedrijf de Baas’ gaan we samen kijken hoe jij aan klanten komt en je prijzen bepaalt, wat jij op je website moet zetten om je te onderscheiden van je collega-ondernemers, hoe veel of weinig je met social media aan de slag moet, of je moet netwerken en zo ja, waar dan, enzovoorts.

En het allerbelangrijkste: daarbij kijken we vooral heel goed welke acties passen bij jou. Bij jouw persoonlijkheid, jouw bedrijfsplannen en jouw klanten.

Zo heb ik een klant die bij iedere brainwave onmiddellijk onbekende mensen gaat bellen om afspraken voor koppen koffie te maken. Vindt ze leuk, heeft ze plezier in, werkt uitstekend voor haar.

En zo heb ik een klant die nevernooitniet onbekende mensen belt, maar die veel interessante kennis deelt in lange, zorgvuldig opgestelde berichten op social media. Vindt hij leuk, heeft hij plezier in, werkt uitstekend voor hem.

Het doet er niet toe wat goed gewerkt heeft “voor duizenden anderen”. Wat ertoe doet, is wat werkt voor jóu.


Duur, inhoud en resultaat

We gaan het binnen een half jaar hebben over al mijn favoriete onderwerpen.

  • Eerst kijken we of het niet alleen voor jou, maar ook voor de buitenwereld helder en aantrekkelijk is wat jij biedt. Dat is je focus.

  • We brengen je netwerk in kaart. Wie ken je al en wie zou je moeten leren kennen?

  • We leggen je aanbod eens goed onder de loep. Is die concreet genoeg?

  • We nemen acquisitie door. Welke vormen heb je allemaal en welke belangrijke stap in het verkoopproces slaan de meeste ondernemers over?

  • Tot slot bespreken we wat voor handigs en nuttigs je kunt doen met een jaarplanning. Hoe gaat jou dat hoofdpijn en werk besparen?

Aan het eind van het traject weet je waar je jouw klanten vinden kunt, en wat je moet doen om je bedrijf en klantenkring op te bouwen.


Dit is allemaal inbegrepen in het traject

  • 4 x 2 uur lang coaching. Live, bij mij in Deventer. Uitgaand van jouw startpunt, jouw situatie, jouw persoonlijkheid. Tussen ieder gesprek zit een maand de tijd.

  • Een intake bestaande uit een uitgebreide, algemene vragenlijst die een goed beeld geeft van jou, je bedrijfsidee en je situatie.

  • Een online onderzoek: ik analyseer wat er online over je te vinden valt en welk beeld dat schetst over je bedrijf.

  • Een speciaal door mij ontwikkelde jaarplanning, die je inzicht en overzicht zal geven. Het is een lege, die je aan je eigen wensen kunt aanpassen en steeds opnieuw kunt gebruiken. Inbegrepen is ook de handleiding die ik erbij schreef.

  • Een werkplan en nog andere handvatten, studiemateriaal en oefeningen.

  • Ten minste een jaar lang MotivatieMails. Iedere maandagochtend ontvang je nuchtere, grappige eye-openers en belangrijke ondernemersadviezen die je helpen ondernemen op jouw manier. Dit abonnement ontvang je na ons vierde en laatste gesprek.

  • Geen goeroegedoe.

Lijkt het je wat?

Mooi! Boek dan een gratis en vrijblijvend telefonisch kennismakingsgesprek met mij, om uit te vinden of we samen aan jouw bedrijf willen werken.

Dit duurt maximaal een half uur.

Je naam *
Je naam


Subsidievouchers voor starters

Voor startende ondernemers uit Gelderland en Overijssel is er op dit traject subsidie mogelijk tot 1.000 euro. Om in aanmerking te komen, zijn er de volgende criteria:

  • Je bedrijf is maximaal 0 – 5 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

  • Je hebt de ambitie om voltijd te ondernemen

  • Je grootste inkomen moet straks uit het ondernemen komen

In ons kennismakingsgesprek kan ik je er wat meer over vertellen.

 

Reacties van klanten

Het heeft klanten die je vóór gingen in ieder geval de volgende resultaten opgeleverd:

Net gestart met een eigen kinderyogapraktijk, had ik het gevoel dat ik nog stappen kon maken. Hoe en wat wist ik niet precies, maar ideeën waren er genoeg. Tijd voor hulptroepen.
Troep werd het allerminst. Ik volgde Miranda al een tijd door haar blogs met een enorme glimlach op mijn gezicht te lezen, dus de keus voor haar als coach was snel gemaakt.
Miranda bedacht onder andere acties voor me, waar ik heel concreet mee aan de slag kon. Dit deed zij op een pakkende wijze, passend bij mijn werkwijze.
In de communicatie met haar heb ik ervaren dat we snel tot een punt kunnen komen. Miranda keek met humor out of the box. Ook is zij van aanpakken, doorzetten en spijkers met koppen slaan. Dit heeft mij geholpen om daadwerkelijk (misschien nog enge) stappen te maken.
En nu? Heb ik een ‘’standaard’’ lijst in mijn hoofd met acties die ik op verschillende momenten kan toepassen voor mijn bedrijf.
— Orthopedagoog en yogadocent Véronique van Dam
Ik wist dat er wat moest veranderen. Ik moest me meer als ondernemer gedragen en me niet te veel laten afleiden door van alles en nog wat. De plannen stonden op papier. Maar hoe begin ik en vooral, hoe houd ik het vol?
Miranda geeft de juiste tips en zetjes waarmee je zelf nieuwe gewoontes aanleert die je verder helpen. Het is maatwerk dat je krijgt, helemaal afgestemd op wie je bent en hoe jij het wil doen. Daardoor krijg je advies waar je ook echt wat mee kunt. Ze is openhartig en de gesprekken gaan gepaard met de nodige humor en verwijzingen naar films. Na ieder gesprek had ik weer meer zin om door te gaan. De fameuze mini-waves van Miranda zijn daarbij een heel goede stimulans, maar ze houdt je ook goed bij de les.
Het was even spannend om na het traject alleen verder te moeten. Al snel merk ik dat ik in de afgelopen maanden veel heb geleerd. Ik gedraag me nu als een ondernemer. Zelfs nu ik tijdelijk uitgeschakeld ben door een sportblessure blijf ik ondernemen dankzij de handvatten die ik meegekregen heb. Een goede coach staat aan de zijlijn, moedigt je aan, waardoor jij beter presteert en zelf verder kunt. Of om het met een filmcitaat te zeggen: “Help me help you”. Dat is precies wat Miranda heeft gedaan.
— Fotojournalist Bas de Meijer