Substack: wéér een populair platform. Moet je erop?
/Substack is zo gewild als tickets voor Billie Eilish. Je collega’s stappen één voor één over naar dit platform. Voor hun nieuwsbrief, essay, podcast of video’s. Moet jij nu ook?
Read MorePraktische ondernemersblogs.
Geen goeroegedoe.
Substack is zo gewild als tickets voor Billie Eilish. Je collega’s stappen één voor één over naar dit platform. Voor hun nieuwsbrief, essay, podcast of video’s. Moet jij nu ook?
Read MoreAf en toe gooit de wereld een crisis op het dak van tekstschrijver Karina Meerman. En dan móet ze daar opeens wat mee. Denk aan corona. Denk aan Artificial Intelligence.
Lees hoe Karina als zelfstandig ondernemer de moed erin houdt.
Read MoreJe kern, je wezen, verpietert, als je alleen maar doet wat andere mensen van je willen. Of verwachten.
En zeg nou zelf. Wie is daar ondernemer voor geworden?
Daarom vind ik het verhaal van Bea Elton zo mooi. Die heeft haar kern duidelijk gevonden.
Lieve ondernemer,
Ik ging naar Parijs en schreef er dit gedicht voor jou.
PS. Dat kan dus gewoon: een gedicht als blog of post op sociale media. Je mag elke vorm kiezen, die past bij jou. Dus loop je vast in wat je anderen ziet doen? Laat dat lekker los. Toon ons je eigen ding. 😊
Read MoreJe hebt een profiel op LinkedIn. En daarmee is alles wel gezegd. Want je post bijna niks.
Je probéért het af en toe wel. Maar eerlijk? Het staat je enorm tegen. Je gaat toch niet opscheppen over hoe goed je bent?
Read MoreWat als elke ondernemer die je kent het prima vindt om rechtsaf te slaan - en jij als enige graag linksaf wilt?
Read MoreBlogs, nieuwsbrieven, posts op sociale media.
Het kan je creatief uitputten om steeds met iets nieuws te komen.
Dus wat doe je als het maken ervan een kwelling op bestelling wordt?
Read MoreJe hebt een funnel, maar het levert je geen klanten op.
Dat komt voor, als je je op dit type klant richt.
Heb je last van deze irrationele angst?
Ervan af komen, is een heel proces. Ik heb alvast 1 praktische tip.
Read MoreJe hebt een fijn gesprek met een mogelijke nieuwe klant. Hij sluit af met: ‘Ik kijk uit naar je offerte.’
Maar hoelang je ook met je oor op de telefoon ligt: een reactie blijft uit.
Hoe kan dat nou? En wat kun je eraan doen?
Read MoreJe hebt dringend klanten nodig.
Je denkt: weet je wat? Ik maak een lekker vette aanbieding van mijn dienst.
Vóór je dat doet: lees dit blog.
Read More3 redenen waarom je klant je niet inhuurt - maar haar vraag zelf aanpakt.
En uitleg wat Bert en Ernie in dit blog doen.
Read MoreIn elk volgepakt beroep is er plek voor je. Mits je opvalt tussen je collega’s.
Een manier om dat te doen? Je automatische afwezigheidsbericht.
Read MoreWat moet, dat moet. Dus als je klanten wil, dan zit er niks anders op. Dan ga je met je dienst leuren bij nietsvermoedende onbekenden. Niet leuk, maar hé, gewoon even doorbijten. Toch?
Nou. Het kan ook anders. Leuker, vooral. En het levert je uiteindelijk nog meer op ook.
Read MoreEen Facebook-groep. Hoe zorg je ervoor dat je community niet net als je sanseveria na 2 maanden dood is?
Sterker nog, hoe zorg je dat je er uiteindelijk klanten aan overhoudt? Illustrator Lianne Harkink vertelt hoe zij dat doet.
Read MoreIn theorie snap je waar focus goed voor is.
In de praktijk vind je kiezen moeilijk. Hoe dóe je dat dan?
Read More‘Wat wil je drinken?’
‘Water’, zeg ik.
Ik krijg een glas aangereikt, neem een slok en trek een gezicht. ‘Dit is Spa rood.’
Je hoopt op het één, maar krijgt het ander. Op websites heb je dat ook.
Read MoreAls jouw wereldbeeld en dat van je klant niet op elkaar aansluiten, wordt het niks. Het zorgt geheid voor misverstanden en problemen. Ik leg uit wat je eraan kunt doen.
Read MoreCijfers verschaffen je inzicht in hoe goed je het doet als zelfstandig ondernemer. Maar ze verzamelen is een hoop werk.
Kan ik ook in actie komen zonder al mijn data in spreadsheets?
Ja. Ik kan werken aan het voortbestaan van mijn bedrijf, als ik iedere dag deze ene simpele actie oppak.
Read MoreHeb jij je als klant wel eens niet gezien of gehoord gevoeld?
Prachtig! Gebruik dit! Hoe zou jij hebben gewild dat je was behandeld? Dat is wat jij voor jouw eigen klanten kunt doen.
Read MoreIk heb nog veel méér ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.
Nieuwsbrief: mijn wekelijkse MotivatieMails moedigen je aan vanaf de zijlijn.
Geen funnel. Gewoon nuttig leesvoer.
Taart. Want: wéér 1 dag overleefd als ondernemer. Dat flik je toch mooi.
Contact | Faq | Proclaimer | Privacyverklaring
Mail: bericht@ditiszinvol.nl
KvK: 08088912 | BTW: NL001647303B20 Deventer | © ZinVol 2000-2025
Deze website is niet geschikt voor mensen met ironie-dyslexie.
Kort coachtraject: Focus op je Focus
Grondig coachtraject: Je Eigen Bedrijf de Baas
Webinar: Specialisatie, yay of nee?
Workshop: Trek je eigen plan
Is je vraag nog vaag? Het helpt vaak al, er samen even over te bellen. Dat kost niks. Mail me voor een bel-afspraak: bericht@ditiszinvol.nl.
👋 Nu je toch hier bent, dit is een van mijn meest gelezen blogs:
Echte ondernemers herken je meteen