Op LinkedIn de blits maken met bedrijfsonderdelen

Op LinkedIn staat je bedrijf genoemd onder “Ervaring” (of: Experience, als je de taalinstelling op Engels hebt staan.)

Het leuke is, dat je onder je bedrijf verschillende van je diensten of producten op een fantastisch mooie manier kunt uitlichten!

Zo heb ik op mijn profiel niet alleen uitgelegd staan wat ik doe als ondernemerscoach, en voor wie. Ik benoem daarnaast onder meer apart de workshop die ik geef, en het feit dat ik een nieuwsbrief heb.

Deze onderdelen zijn keurig aan elkaar gelinkt met een grijze draad en bolletjes.

Kijk zo:

Foto bij blog “Op LinkedIn de blits maken met bedrijfsonderdelen” van ZinVol. Foto gemaakt door: ZinVol.


Deze onderdelen heb ik uitgekozen omdat:

  • Coaching vormt de kern van mijn bedrijf. Dus dat staat bovenaan als belangrijkst.

  • De workshop laat zien dat ik het ook leuk vind/ervaring heb met praten voor groepen. Bij coaching ben ik 1-op-1 in gesprek, de workshop geeft ook organisaties, verenigingen en netwerkclubs de gelegenheid mij in te huren. Dat is een goede reden deze apart te noemen op mijn profiel.

  • De nieuwsbrief werkt voor mij heel goed als manier om mensen met mijn kijk op ondernemen kennis te laten maken. Het geeft mensen gelegenheid de kat uit de boom te kijken, maar ook om mij ‘in het oog’ te houden tot (mogelijk) de dag komt dat ze me nodig hebben.

Dus pro tip: ga niet 325 onderdelen onder je bedrijf hangen (dat leest niemand), maar kies ze strategisch.

Oké, daar gaan we. Ik plaats het stappenplan eerst als tekst. Daaronder de foto’s.

Dit is hoe je bij LinkedIn een extra onderdeel toevoegt onder de naam van je bedrijf:

1. Ga naar je profiel op LinkedIn. Klik naast “Ervaring” op de plus.

2. Nu mag je een nieuwe Ervaring toevoegen. Vul bij functietitel in, hoe je extra bedrijfsonderdeel heet.
Bijvoorbeeld: Vertaler van Roemeens naar Nederlands.

3. Vul bij Bedrijf de naam van je bedrijf in.

4. Geef aan of je dit onderdeel nog steeds doet. (Laat 'Dit is mijn huidige functie' aangevinkt staan.)

5. Voer een begindatum en -jaar in.

6. Vink 'Kopregel bijwerken' uit.

7. Vul een omschrijving van je onderdeel in. Wat is het? Voor wie? Waar is dat goed voor (resultaten die dat oplevert)?

8. Zet 'Delen met netwerk' op 'Aan'.

9. Klik op 'Opslaan'

10. Schuif met je onderdeel tot deze op de juiste plek onder je bedrijf hangt.
Mogelijk moet je dit een paar keer doen. Check via het verversen van de pagina of LinkedIn je onderdeel op de goede plek laat staan.

Klaar!

Nu met foto’s:

Heb je dit blog gebruikt om de blits te maken met verschillende bedrijfsonderdelen?

Ik zie graag het resultaat! Vertel het me op LinkedIn onder dit artikel.