4 tips voor een hoger tarief als freelance redacteur
/Redacteuren die freelance werken voor uitgevers: 4 acties die je kunt ondernemen om een betere prijs voor je werk te krijgen.
Read MorePraktische ondernemersblogs.
Geen goeroegedoe.
Redacteuren die freelance werken voor uitgevers: 4 acties die je kunt ondernemen om een betere prijs voor je werk te krijgen.
Read MoreGastblogger Fréderike Geerdink weet als journalist elk verhaal dat ze bedenkt aan een blad te verkopen. Ze deelt haar tips met jou.
Read MoreBij grote organisaties kan je factuur nog wel eens gaan zwerven. Met als gevolg dat het weken of maanden kan duren voor je betaald krijgt. Een aantal tips om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
Read MoreJe haalt meer klanten binnen met je nieuwsbrief, als je hun toestemming hebt om hen te mailen.
En verder tips, zoals deze: een weggever bij je nieuwsbrief werkt meestal niet meer.
Geef je workshop of lezing online of via de telefoon. Makkelijk: niemand hoeft de deur uit om 'm bij te wonen. Scheelt files, spitstreinen, oppas regelen en vaak scheelt het ook geld.
Read More23 acties: Je ziet meteen wat allemaal onder de noemer ‘marketing’ valt.
Kies een paar acties uit die bij je passen, en hou ze consistent vol.
Read MoreNee. Je favoriete klanten zijn er ook na je vakantie nog. Zeker als je het zó aanpakt.
Read MoreKomt je opdrachtgever aan met een tariefsverlaging? Nooit zonder slag of stoot accepteren. Dit is wat je kunt proberen.
Read MoreAcquisitie eng?
Dit is een actie die je meteen aandurft: maak een e-mailhandtekening aan.
En maak ‘m sterk met de tips uit dit blog.
Gastblog van wetenschapsjournalist Govert Schilling over de rare gedachtenkronkel dat van freelancers vaak verwacht wordt dat ze leuke klussen wel voor een bodemtarief of zelfs gratis willen doen.
Read MoreJournalisten schrijven graag voor kranten en publieksbladen. Maar er zijn nog zoveel meer klanten en opdrachtgevers waarvoor je kunt schrijven.
Read MoreWat kun je doen om mensen ervan bewust te maken, dat je het leuk vindt als zij jouw naam doorgeven?
Read MoreWaarom je met deze ene actie meer hebt aan LinkedIn als netwerksite. Je kunt een hoop mensen in je balboekje verzamelen, maar als je met niemand gaat dansen heeft dat geen enkele zin.
Read MoreNieuwe klus binnenhalen? Lees waarom dat gebeurt als jij je klanten een vakantiemail stuurt.
Read MoreHoe val je als zelfstandig ondernemer op tussen alle andere schrijvers, ontwerpers, fotografen, coaches, docenten en biologisch verantwoord kokende foodies? 13 tips om klanten te krijgen.
Read MoreCrowdfunding bestaat al veel langer dan het word hip is. Hier een oud voorbeeld van hoe een muziekband aan geld voor hun projecten en ideeën kwam via crowdfunding.
Read More2 redenen om een bedrijfsnaam te kiezen en 2 om juist onder je eigen naam te werken.
Plus: waar je kunt checken of jouw bedachte naam al bestaat of niet.
Read MoreSoms dwingen omstandigheden je naast het ondernemerschap weer te kiezen voor een baan in loondienst. Niet erg. Je kunt altijd weer een andere keus maken.
Read MoreWaarom keuzes maken je juist meer klanten oplevert in plaats van minder. Een blogartikel voor starters.
Read MoreOf je klant nu je goedkoopste dienst of product bestelt, of je meest luxueuze pakket: iedere klant wil serieus behandeld worden.
Read MoreIk heb nog veel méér ZinVols met je te delen. Elke week in mijn MotivatieMails.
Nieuwsbrief: mijn wekelijkse MotivatieMails moedigen je aan vanaf de zijlijn.
Geen funnel. Gewoon nuttig leesvoer.
Taart. Want: wéér 1 dag overleefd als ondernemer. Dat flik je toch mooi.
Contact | Faq | Proclaimer | Privacyverklaring
Mail: bericht@ditiszinvol.nl
KvK: 08088912 | BTW: NL001647303B20 Deventer | © ZinVol 2000-2025
Deze website is niet geschikt voor mensen met ironie-dyslexie.
Kort coachtraject: Focus op je Focus
Grondig coachtraject: Je Eigen Bedrijf de Baas
Webinar: Specialisatie, yay of nee?
Workshop: Trek je eigen plan
Is je vraag nog vaag? Het helpt vaak al, er samen even over te bellen. Dat kost niks. Mail me voor een bel-afspraak: bericht@ditiszinvol.nl.
👋 Nu je toch hier bent, dit is een van mijn meest gelezen blogs:
Echte ondernemers herken je meteen